Дякуємо за підписку!
Будемо раді стати вашим провідником до новин та цікавинок в HR
Приєднатися в соцмережах
Е-learning – це електронне навчання, завдяки якому компанія може оптимізувати й автоматизувати навчальний процес для персоналу, заощадивши при цьому час і гроші. Це - трансформація академічного навчання в сучасний та зручний формат. За допомогою сучасних технологій можна ефективно навчати співробітників, навіть віддалено.
Нарешті команда L&D може зосередити свою увагу на розробці навчання, а не гаючи час на поїздки у відрядження, щоб проводити аудиторні тренінги. А у людей з’явилася можливість навчатись саме тоді, коли їм зручно. Електронне навчання дозволяє проводити вебінари та онлайн-заняття як у синхронному режимі, так і асинхронно, призначати користувачам навчальний контент та оцифровувати його.
Про переваги e-learning, його розвиток, вибір LMS-системи та поради компаніям, які хочуть самостійно навчати персонал говоримо зі Світланою Левічевою (Head of L&D в компанії "Територія мінімальних цін", експертка e-learning, методистка й графічна дизайнерка навчальних проєктів, авторка та ведуча онлайн-курсу “Створення e-Learning в компанії з нуля”), яка багато років допомагає бізнесам визначати потреби та напрямки розвитку, а також вибудовувати функцію L&D, впроваджує e-learning з нуля, створює навчальні програми та розробляє електронні курси від концепції до готового навчального рішення.
👩🏻 Як ви оцінюєте розвиток e-learning в сучасному бізнес-середовищі?
– Сьогодні e-learning не є вже чимось інноваційним та новим. І суспільство, оцінивши його переваги, успішно імплементує його як в освіті, так і в корпоративному секторі. Взагалі, в останній час індустрія електронного навчання постійно розвивається в усьому світі. В Україні спочатку пандемія, а потім і війна внесли свої корективи. У зв’язку з цим відбувається посилений розвиток і використання інформаційно-комунікаційних технологій, особливо у світі електронного навчання. Сьогодні e-learning розвивається і в сучасному бізнес-середовищі, бо є важливим та потужним інструментом в житті більшості компаній.
Останнім часом до мене часто звертаються колеги за порадами: як впровадити в компанії дистанційне навчання, з чого починати, як правильно підібрати LMS, яка команда повинна працювати в проєкті, як розробляти курси та навчальні траєкторії, як оцінювати та відстежувати прогрес користувачів, як залучити співробітників, щоб не отримати спротиву та інше. Це дає мені привід думати про стрімкий розвиток e-learning і про те, що на українському ринку бракує продуктів, які б дозволяли спільноті пізнавати нове і вчитися, ділитися досвідом.
👩🏻 Які переваги ви бачите в застосуванні e-learning для корпоративного навчання?
– По-перше, це інвестиції у розвиток персоналу та ефективне управління знаннями компанії. По-друге, дистанційне навчання виграє через значну економію бюджету. По-третє, воно зручне завдяки доступу до навчального контенту в будь-який час доби та з будь-якого місця, де є підключення до Інтернету. А головне – кожен може навчатися у власному темпі.
Більшість LMS дозволяє створювати індивідуальні програми навчання, відстежувати прогрес учасників та забезпечує легкий доступ до навчального контенту.
👩🏻 Які критерії ви вважаєте найважливішими при виборі LMS?
– Як на мене, то важливість вибору LMS полягає у можливості інтеграції з існуючими системами, гнучкості, підтримці різноманітних форматів контенту та зручному, сучасному і зрозумілому для користувача інтерфейсі. Не менш важливою є наявність створення на платформі організаційної структури компанії, завдяки чому буде можливість розділити навчання для різних груп користувачів та призначити кожній з них відповідну навчальну траєкторію.
Можливість розділити та систематизувати навчальний контент, автоматизувати оцінку користувачів і головне - можливість оцифрування та аналітики прогресу. До речі, варто зауважити, що великим плюсом під час впровадження e-learning в компанії буде технічна підтримка провайдера, який краще всіх знає можливості свого продукту і допоможе вам здійснити все задумане.
👩🏻 Що, на ваш погляд, першочергово важливо під час впровадження електронного навчання у компанії?
– В першу чергу, звичайно, це важливість правильного вибору LMS, бо перш за все ця розумна система повинна відповідати всім необхідним для навчання людей в компанії критеріям і мати можливість їх виконувати. Я пам’ятаю, як сама колись нелегко підходила до її вибору. Бо розуміла, що це велика відповідальність, і необхідно правильно розставити пріоритети під час вибору. А якби був хтось компетентний і порекомендував тобі все, то як би це скоротило час.
На той час у мене не було досвіду вибору LMS, і компетентної особи, до якої я б могла звернутися по допомогу, на жаль, теж. А це значно зекономило б час та допомогло б уникнути помилок. Під час вибору LMS я стикалася з проблемами адаптації до потреб компанії, складністю використання та нестабільністю.
Правильно ж обрана LMS дозволить покращити ефективність навчання та збільшити зацікавленість і залученість користувачів.
👩🏻 Що впливає на результативність електронного навчання?
– Насправді, багато факторів. Успіх стратегії навчання полягає в індивідуальному підході до співробітника, адаптації навчання під його потреби та здібності. Важливо створити систему навчання, враховуючи особливості людини, рівень підготовки та спосіб сприйняття інформації. Якщо навчання буде корисним, вчасним ще й цікавим. Наскільки це дозволяють сьогодні різні види форматів подання контенту, наприклад: інтерактивні курси, анімовані відеоролики, scribing, microlearning – навчання невеликими навчальними блоками, що містить стислий і цікавий контент. То й результат не забариться.
Не варто забувати й про мотивацію. Поки людина не матиме внутрішнього бажання навчатися, вона нічого до пуття вивчити не зможе. Якщо ж говорити про залученість, то варто наголосити на важливості розважального контенту: цікавих і корисних новин та порад, інтелектуальних тестів, вікторин в стилі Quiz, різноманітних челенджів, які супроводжуватимуть навчання.
У нагоді стане й гейміфікація - віртуальна та доповнена реальність, симуляції, передові технології, які допомагають зробити корпоративне навчання інноваційним та захопливим. Буде мотивувати до навчання та створювати відчуття досягнень використання елементів гри (накопичення балів або віртуальний заробіток всередині курсів, що буде нараховуватися за пройдені модулі та виконані завдання).
І дуже важливо, щоб ігрова методика створювала певний віртуальний всесвіт, тісно пов’язаний з робочою практикою і робочим середовищем. Тоді вона працюватиме ефективно. А за її допомогою можна досягти поставлених навчальних та бізнес-цілей.
👩🏻 Які поради ви могли б дати компаніям, які розглядають впровадження e-learning та вибір LMS?
– Я б рекомендувала колегам спочатку ретельно проаналізувати свої потреби та вимоги до LMS, звернути увагу на гнучкість системи та наявність техпідтримки, яка б прагнула допомогти вам правильно і на всю потужність використовувати систему, аналізувати результати на всіх етапах, а також звертатися за порадами до експертів у сфері e-learning.
А щоб іти в ногу з трендами та створювати навчальний контент, який матиме попит серед співробітників, компаніям важливо бути в курсі нових e-learning тенденцій.
Е-learning – це електронне навчання, завдяки якому компанія може оптимізувати й автоматизувати навчальний процес для персоналу, заощадивши при цьому час і гроші. Це - трансформація академічного навчання в сучасний та зручний формат. За допомогою сучасних технологій можна ефективно навчати співробітників, навіть віддалено.
Нарешті команда L&D може зосередити свою увагу на розробці навчання, а не гаючи час на поїздки у відрядження, щоб проводити аудиторні тренінги. А у людей з’явилася можливість навчатись саме тоді, коли їм зручно. Електронне навчання дозволяє проводити вебінари та онлайн-заняття як у синхронному режимі, так і асинхронно, призначати користувачам навчальний контент та оцифровувати його.
Про переваги e-learning, його розвиток, вибір LMS-системи та поради компаніям, які хочуть самостійно навчати персонал говоримо зі Світланою Левічевою (Head of L&D в компанії "Територія мінімальних цін", експертка e-learning, методистка й графічна дизайнерка навчальних проєктів, авторка та ведуча онлайн-курсу “Створення e-Learning в компанії з нуля”), яка багато років допомагає бізнесам визначати потреби та напрямки розвитку, а також вибудовувати функцію L&D, впроваджує e-learning з нуля, створює навчальні програми та розробляє електронні курси від концепції до готового навчального рішення.
👩🏻 Як ви оцінюєте розвиток e-learning в сучасному бізнес-середовищі?
– Сьогодні e-learning не є вже чимось інноваційним та новим. І суспільство, оцінивши його переваги, успішно імплементує його як в освіті, так і в корпоративному секторі. Взагалі, в останній час індустрія електронного навчання постійно розвивається в усьому світі. В Україні спочатку пандемія, а потім і війна внесли свої корективи. У зв’язку з цим відбувається посилений розвиток і використання інформаційно-комунікаційних технологій, особливо у світі електронного навчання. Сьогодні e-learning розвивається і в сучасному бізнес-середовищі, бо є важливим та потужним інструментом в житті більшості компаній.
Останнім часом до мене часто звертаються колеги за порадами: як впровадити в компанії дистанційне навчання, з чого починати, як правильно підібрати LMS, яка команда повинна працювати в проєкті, як розробляти курси та навчальні траєкторії, як оцінювати та відстежувати прогрес користувачів, як залучити співробітників, щоб не отримати спротиву та інше. Це дає мені привід думати про стрімкий розвиток e-learning і про те, що на українському ринку бракує продуктів, які б дозволяли спільноті пізнавати нове і вчитися, ділитися досвідом.
👩🏻 Які переваги ви бачите в застосуванні e-learning для корпоративного навчання?
– По-перше, це інвестиції у розвиток персоналу та ефективне управління знаннями компанії. По-друге, дистанційне навчання виграє через значну економію бюджету. По-третє, воно зручне завдяки доступу до навчального контенту в будь-який час доби та з будь-якого місця, де є підключення до Інтернету. А головне – кожен може навчатися у власному темпі.
Більшість LMS дозволяє створювати індивідуальні програми навчання, відстежувати прогрес учасників та забезпечує легкий доступ до навчального контенту.
👩🏻 Які критерії ви вважаєте найважливішими при виборі LMS?
– Як на мене, то важливість вибору LMS полягає у можливості інтеграції з існуючими системами, гнучкості, підтримці різноманітних форматів контенту та зручному, сучасному і зрозумілому для користувача інтерфейсі. Не менш важливою є наявність створення на платформі організаційної структури компанії, завдяки чому буде можливість розділити навчання для різних груп користувачів та призначити кожній з них відповідну навчальну траєкторію.
Можливість розділити та систематизувати навчальний контент, автоматизувати оцінку користувачів і головне - можливість оцифрування та аналітики прогресу. До речі, варто зауважити, що великим плюсом під час впровадження e-learning в компанії буде технічна підтримка провайдера, який краще всіх знає можливості свого продукту і допоможе вам здійснити все задумане.
👩🏻 Що, на ваш погляд, першочергово важливо під час впровадження електронного навчання у компанії?
– В першу чергу, звичайно, це важливість правильного вибору LMS, бо перш за все ця розумна система повинна відповідати всім необхідним для навчання людей в компанії критеріям і мати можливість їх виконувати. Я пам’ятаю, як сама колись нелегко підходила до її вибору. Бо розуміла, що це велика відповідальність, і необхідно правильно розставити пріоритети під час вибору. А якби був хтось компетентний і порекомендував тобі все, то як би це скоротило час.
На той час у мене не було досвіду вибору LMS, і компетентної особи, до якої я б могла звернутися по допомогу, на жаль, теж. А це значно зекономило б час та допомогло б уникнути помилок. Під час вибору LMS я стикалася з проблемами адаптації до потреб компанії, складністю використання та нестабільністю.
Правильно ж обрана LMS дозволить покращити ефективність навчання та збільшити зацікавленість і залученість користувачів.
👩🏻 Що впливає на результативність електронного навчання?
– Насправді, багато факторів. Успіх стратегії навчання полягає в індивідуальному підході до співробітника, адаптації навчання під його потреби та здібності. Важливо створити систему навчання, враховуючи особливості людини, рівень підготовки та спосіб сприйняття інформації. Якщо навчання буде корисним, вчасним ще й цікавим. Наскільки це дозволяють сьогодні різні види форматів подання контенту, наприклад: інтерактивні курси, анімовані відеоролики, scribing, microlearning – навчання невеликими навчальними блоками, що містить стислий і цікавий контент. То й результат не забариться.
Не варто забувати й про мотивацію. Поки людина не матиме внутрішнього бажання навчатися, вона нічого до пуття вивчити не зможе. Якщо ж говорити про залученість, то варто наголосити на важливості розважального контенту: цікавих і корисних новин та порад, інтелектуальних тестів, вікторин в стилі Quiz, різноманітних челенджів, які супроводжуватимуть навчання.
У нагоді стане й гейміфікація - віртуальна та доповнена реальність, симуляції, передові технології, які допомагають зробити корпоративне навчання інноваційним та захопливим. Буде мотивувати до навчання та створювати відчуття досягнень використання елементів гри (накопичення балів або віртуальний заробіток всередині курсів, що буде нараховуватися за пройдені модулі та виконані завдання).
І дуже важливо, щоб ігрова методика створювала певний віртуальний всесвіт, тісно пов’язаний з робочою практикою і робочим середовищем. Тоді вона працюватиме ефективно. А за її допомогою можна досягти поставлених навчальних та бізнес-цілей.
👩🏻 Які поради ви могли б дати компаніям, які розглядають впровадження e-learning та вибір LMS?
– Я б рекомендувала колегам спочатку ретельно проаналізувати свої потреби та вимоги до LMS, звернути увагу на гнучкість системи та наявність техпідтримки, яка б прагнула допомогти вам правильно і на всю потужність використовувати систему, аналізувати результати на всіх етапах, а також звертатися за порадами до експертів у сфері e-learning.
А щоб іти в ногу з трендами та створювати навчальний контент, який матиме попит серед співробітників, компаніям важливо бути в курсі нових e-learning тенденцій.
Щоб допомогти вам зробити систему навчання ефективною та сучасною, CASE STUDY Academy підготувала новий онлайн-курс “Створення e-Learning в компанії з нуля”.
На курсі ви навчитесь:● Впровадженню корпоративної системи e-Learning, Instructional Design, розробляти електронні курси, та що робити, щоб e-Learning ефективно працював.● Щоб ви найкраще зрозуміли, як все працює, Академія інтегрувала великий практичний модуль від однієї з найкращих українських LMS-систем Collaborator. Він допоможе освоїти основний функціонал корпоративних LMS (на прикладі LMS Collaborator) та отримавши безкоштовний доступ до LMS Collaborator, створити свій власний тестовий міні-курс. Таким чином попрактикувавши основні можливості LMS-систем.
Отримали професійну цінність від нашого матеріалу?
Підписуйтесь та читайте більше цікавого та корисного про HR та менеджмент
Підписуйтесь та читайте більше цікавого та корисного про HR та менеджмент